Pages

Monday, April 4, 2011

RIADAH DI HARI SABTU - 2/4/2011






RIADAH DI HUJUNG MINGGU (2 April 2011) – PART 1

Hujung minggu ni byk pulak aktiviti yg dah diplan oleh en asben ku….mana nak mule …ok, start dari hari Sabtu…

Sabtu: 2-4-2011


Pukul 8.30 pagi kitorg kuar bekpes kat Restoran Tapah, Gombak..makan roti canai garing..mmg sedapppp (terbaeekkkk!!). Acha makan smpai 2 keping..boleh tahan la..kalau tk sekeping pon pueh aku nk soh dia abiskan. Masa nak kuar dr keta ternampak Mama Gee & Ayah..so, aper lagik diorg pon joing ler sekali (padahal diorg dh bekpes..saje nk temankan Acha..)Tgh2 dok mkn laki aku ckp nk p MV nak carik selipar baru n kemeja utk bwk p Sarawak (oh ya…FYI en asbn ku kena p Sarawak this Monday ..for a week..huhuhu =’(( ) Dalam pukul 9 lebih gitu kitorg kuar dr kedai and hantar Mama Gee balik umah nak tukar baju (hehehe..dia pkai t-shirt ngan suar tido jer sbb kononnyer pas bekpes nk p pasar beli brg..dh jumpa kitorg tk jadik ler..)..sampai PV10 kitorg tggu dlm 15min utkdia salin baju then trus merempit ker MV…sampai dlm pukul 10.15 gitu..puas carik parking..Ceh!!awal2 cam gini pon parking FULL!!...pusing punya pusing punya pusing last2 jumpa parking dekat pulak dgn pintu masuk…Syukur ALHAMDULILLAHHH!!! Masuk jer MV trus carik kedai kasut untuk en asben…masuk Hush Puppies tk bekenan..masuk Scholl kuar balik..masuk CAMEL pon tk bkenan..masuk JJ kuar balik..last2 p kat CLARKS..baru dia bkenan….(igtkan aku jer cerewet en asben lg teruk rupenyer..=P)..pastu dia berkenan sandal utk girl..cute..ader tulih DOODLES…Acha ape lagik..tanpa byk soal trus try..trus bkenan trus beli…rege jgn kira la..dh namenyer CLARKS…lumayan buk!! Pas beli brg2 en asben, Mama Gee nk beli camera plak..so kitorg menuju ke Level 3 ..ape tah name kedai tu..aku pon dh luper…carik punyer carik dia bkenan CANON kaler MERAH..so asben ku pon tny la salesman tu..rege dia RM949.00 dpt casing+tali+memori card 8GB+bateri+cd+manual book+screen protector…mmg berbaloi2….Bila hajatnyer dh tercapai kitorg menuju ker kedai eskrem..mkn eskrem 7 heaven..mmg heaven giler..sedappp…tp mahal tk hinggat..RM75.00….siap ader efeck asap kar dr bekas tu..heaven la katakan..acha teruje giler nk mkn asap tu…aku ckp kat dia asap tu mane leh makan…hahaha….sambil2 tu try test camera baru..bila dh abis mkn eskrem en asben nk p semayang so kitorg duduk kat kerusi tepi2 coridor tu smtra tggu dia abis semayang. Acha ader aktiviti lain..dia nmpk mainan yg masuk2 coin tu trus dia naik…”mama..I want coins.. nk naik keta, acha nk work…”..hahahaha..korg tgk ar sendiri gelagat dia…


Bukan takat tu jer…nmpk Safari Jip pon naik jugak…arghhh!!!sekali naik sehengget..kalau dah 4-5 kali..aku kira balik RM8 hengget aku habis kat benda ni jer…bukannyer aku kedekut..tp membazirrr....tp nk wat cane…sape tk sayang anakkkk oiii!!LAYAN kan ajerrrr…=)

Dan siap semayang kitorg gerak ke MetroJaya..haaa..I’ts mommy time pulak..aku plak nk menegok2 brg..nk carik kasuk keje sebab kasut aku ni p keje pon kasut tu..p jln2 pon kasut tu..p market pon kasut tu…bak kate org selagi tk rosak aku lanyak kasut tu puas2 sbb aku ni pesen kalau dh selesa kat satu2 kasut tkkan beralih arah smpai kasut tu rosak..tgk punyer tgk..carik punyer carik..last2 kasut tk beli hanbag yg aku beli…SWISS POLO ade less 70%..dr RM299.00 jadik RM89.70 (saje jer highlight merah nak kasi tau rege murah..hahahaha)…ok lah kan..aku pon rembat la satu..laki aku menjeling manja dr jauh…aku tau dlm hati ader taman tu..(bukan ker dah beli beg hari tu…ngeeee…=D) Then dalam pkul 7.30 pm kitorg gerak balik umah..mmg penat siottt..seharian bjalan…naik lenguh kaki aku dan segala sendi yg ader….tp tkper..janji brg2 asben dh beli….On the way balik tu asben dh plan aktiviti utk esok plak….kiotrg nk p tgk…..

DINOS ALIVE!! @ Pusat Sains Negara

No comments:

Post a Comment