Pages

Tuesday, April 19, 2011

Otomen Taro pon tk marah macam ni...Kite Bakorrr Aje !!

Hari yg memboringkan........Tkder aper nak buat. Keje pon tkder yg urgent, browse internet dh naik lenguh, blogging pon dh tkder idea, member se'chatting" lak MC..sudahnyer aku kol member aku ajak p SITE OPIS aka MidValley..;D



Kitorg gerak dlm kol 12.30tgh sbb tggu En Bos keluar p wat checkup ngan doktor. Dia kuar jer opis aku pon trun dgn pantasnyer sbb nk naik cab..takut lambat lak. Nasib baik teksi ader..naik jer teksi meter otometik jadik 3.00. Sampai MV meter dia 5.90..so aku pon bg la 10.90 dgn harapan dia akan returnkan 5.00. Tapi korang tau aper yg jadik....ader ke patut pakcik drebar teksi tu ckp kitorg berkire. Dia blh sound kiotrg "seposen pon berkire ker..saya pulangkan 4.00 jer tau.."maknernyer dia charge kitorg 6.00 henggetttt!!! Bukan aku kedekut, takat seposen tu ape la sgt kan tp biar dgn cara yg betul!. Dia boleh tolak 0.90 seng yg kitorg bg tu pastu siap ckp kitorg berkire..!! Bukan teksi driver ker yg mmg selalu berkire...selalunyer meter diorg 5.10 pon diorg charge..penah ker diorg ckp "tkper la seposen tu kire halal"....tk penah aku dgr pon selame ni. Passanger yg selalunyer mengHALALkan balance takat seposen dua tu..betul tk?? Sape setuju sile angkat tangan mcm sayer (sambil pusing2 tgn mcm Usop Milcha..hihihi). Aku geram aku sound dia balik.."mmg kena berkira pakcik!", pastu aku trus turun. Rupe2nyer member aku ckp pakcik tu tk pulangkan 5.00 tp 4.00 jer. Duit 0.90 seng tu dia tknk amik. Maknernyer dia dh amik duit kitorg melebihi nilai tambang yg sepatutnyer...mmg aku marahhhh!!..Ini la org MELAYU...kita nk tlg MELAYU tp MELAYU yg membuatkan MELAYU lain tknk tlg MELAYU. Memang mengsepoilkan kitorgnyer mood nk bersantai kat MV. Sepanjang kitorg kat sana asik dok merungut hal pakcik drebar tadik...Kalau ikutkan hati kitorg mmg tknk HALAL kan duit seposeng tu..tapi disebabkan pakcik tu MELAYU dan ISLAM kami HALAL kan jua sbb tknk dia terseksa dlm kubur bila mati nti..Susah pulak waris dia nk carik kitorg nk mtk HALAL kan duit tu walaupon SEPOSENG..



Kesimpulannya:


Umat Islam perlu mengambil berat mengenai perihal pendapatan mereka kerana dibimbangi mereka lupa mengenai objektif dalam mendapatkan harta serta pendapatan secara halal sehingga menganiaya pihak lain. Secara ringkasnya, setiap kita perlu mengelak terbabit dalam mengambil hak orang lain (batil)

No comments:

Post a Comment