Pages

Wednesday, April 6, 2011

Another chapter of my life....

Hari ni aku nak story sket ttg dept baru aku. Dah sebln 6 hari aku kat dept ni (HSE & QAQC Dept) aku dh boleh get along ngan staff2 kat sini. Budak2 clerical kat sini seme sekepala kira boleh kautim la..the engineers pon okay (sbb bdk2 ni mude2 lagik..) dan all the snr mngrs & mngr pon okay (wpon kengkadang kerek semacam)..cumenyer yg tk berape nk ok ialah En Bos aku tu…EN ZH aka Pak Long..hahaha..gelaran yg kitorg bgi kat dia bila nk bergosip…..upsss!!

WE DO NOT GOSSIP, WE DISTRIBUTE VITAL INFORMATION..kikiki…;P

1st day aku kat sini on 3/3/2011 aku start angkut brg2 masuk tmpt baru..ekceli dulu aku kat Level 4 sekarang up 4 floor lagik..level 8tmpt aku skrg luas sikit dr tmpt lama tp panas..aircond tk kuat kat sini (building lama..almaklum ajer la..=(…). Barang2 mmg dh packing dah cuma nk mengangkut jer la..aku angkut sikit2 sbb nk angkat sekali harung mmg tk larat.Masa aku dok menjlnkan operasi pindah memindah ni masuk lif jer org dok perati..pehal! Takat dok perati tkder maknernyer..tlg angkat tkper jugak...bpeluh la ketiak den...3 trip aku ulang alik htr brg....argghhh!!!LETIHHHH!! Pas lunch aku start kemas tmpt aku..yg mana2 patut aku keluarkan..yg mana tk patut aku biar dlm kotak sbb mb bln July dh nk kena pindah kat PJ plak...UEM Academy. The gapiss aku tk pakai oksigen sbb takut motor dia bising..kat dept ni sunyi sepi..semut kentut pon boleh dgr..hahahah...T_T
Habis part kemas mngemas kita beralih kpd part keje plak...Yg ni lagik la TENSIONNNN!!..dulu kat dept lama tension sbb byk keje ngan perangai bos..kat sini aku tension sbb tkder keje...mmg totally kepala aku kosong..ZERO KNOWLEDGE....Pak Long pon tk bg keje kat aku..dah tu aper aku nk buat. Mana boleh tahan hari2 dtg opis ngan internet jer...lama2 boring gak. Aku lak bukannyer spesis yg suka tkder keje...dh terbiasa ngan keje yg byk bila tkder keje rimas la...(@_@)Seminggu dua aku bertahan lagik tp bila dh masuk minggu ke3 aku dh naik boring giler. HR pulak email soh hantar JD untuk revised gaji.ALAMAK!ape aku nk tulih dlm JD aku (btw..pade sesape yg tk tau JD itu stands for Jobs Description) Kalau aku buat JD aku kat sini dh tentu keje aku sikit pdhal aku baru sbln kat sini..tkkan diorg nk evaluate gaji aku base on my new dept..mana bleh..aku direct jumpa HR Manager utk siasat...(kita terjah ajer!!)..aku pon tny pasal JD aku, dia ckp tulig JD ikut Secretary nyer job function sbb aku kat sini assist Deputy GM so tulih jer..ader keje tkder keje tu blkg citer. OKAY..aku bpegang pd kata2 HR Manager tu..tp cane ngan aku nyer KPI nti...ape aku nk tulih kan....ARGHHHH!!!!!...tkper..dia ckp settlekan JD dulu..FINE! ...
Bila aku dh touch up baeeekkkk punya aku nyer JD aku tros email kat Pak Long...dlm hati aku berkata2 "hurmm..msti kang dia edit akunyer JD tu....."..bila dia reply email aku dia tk edit pon dia soh aku finale kan tros..Wahhhh!!!ini sudah bagussss.....aku pon tanpa mmbuang msa tros finalekan dn htr kat HR....lepas satu bab...bab yg berikutnya akan dtg bila time buat KPI...T_T...So, sekarang ni..dikala aku tgh memblogging ini menandakan aku tkder keje..mmg totally TKDER KEJE!!...so aper aku buat adalah membaca..habih segala buku yg ada kat umah aku bwk dtg opis.... Bukan buku kat umah jer..aku bukak satu READING SECTION kat tmpt aku...mana2 majalah yg lama2 tu aku letak kat situ supaya sesapa jua kat dept ni boleh baca tp dgn SYARAT...

PULANGKAN BALIKKKK..JGN BUAT JDK RETER!!!


aku paling pantang kalau org pinjam tk reti pulang..dh tu bila pulangkan dh renyuk....mmg aku marahhhh!!Finally.......I feel like I really2 need a VACATION....untuk merealesekan tension aku ni.....


UNIVERSAL STUDIO...nantikan kedatangan kuuuuuuu!!!!!




No comments:

Post a Comment