Pages

Thursday, May 26, 2011

My New Temporary Assignment

Assalamualikum wmb semua bloggers, dah lama gak ler aku tk menulih dlm blog ni..almost 1 week stop blogging. Bukan tkder idea tp tkder mood nk blog. Sebab aper aku tkder mood nk blogging? sebab dlm hati tgh menuggu berita baik or buruk dr management opis. Citernyer mcm ni..mngmnt opis tlh berjanji akan ader adjustment salary and upgrading grade dlm bln May...diulangi yer..bulan MAY..sekarang bulan aper??MAY kan....itu yg hati dup dap2 tu...tk tau untung nasib sendiri. Tertanya2 gak adakah aku naik gaji, adakah aku akan dinaikkan pangkat..dan adakah akan tkkn naik aper2??...So, 24/5/2011 seme staff dpt surat chenta dr mngmt...hati berdebar nk bukak...bismillah byk..tiup serba sikit..fuh!fuh!...then...jeng..jeng..jeng...." Tahniah! Dengan sukacitanya anda telah dinaikkan pangkat dan gaji seperti yg tertera dibawah:

Gred : UN___
Pangkat: Senior ______
Gaji : RM2k ++ (korang teka la sendiri ek)

So...reaksi aku???? Sangat2 la berpuas hati dan tk sia2 aku nyer loyalty kat kompeni berbalas gak. Bukan aku sorg dpt good nes ni..seme staff dpt..baru la semangat sikit nk keje kan....Pastu hari ni lak En Bos panggil aku bgtau yg dia dh proposed nama aku utk wat temporary assigment kat Tender Department. Bukan niat nk let go aku dr dept ni tp nk bg exposure kat bidang lain since aku ader qualification tp kerja aku tk match ngan qualification.Hurmmm...bagus gak bos aku nih...at least aku dpt pendedahan dlm bidang tendering plak. Nanti aku kena reporting under Mr Chong yg baru aku jumpe tadi yg sgt peramah dan murah senyuman. Dia ckp aku no need to shift my work place. Can maintained dok kat tpt skrg sbb kerja byk kena guna pc jer...OK..aku sgt suke dan sgt berterima kasih pada En Bos yg beri peluang pada aku utk belajar benda baru. Tapi aku byk dpt reaksi yg -ve dr kwn2. Ader kate aku tk diperlukan kat dept ni so bos aku bg aku p tender dept tu...well!!terpulang pada masing2 la kan..tp pada aku itu satu peluang yg jarang2 boleh dpt....peluang belajar benda baru. Takkan selamanya aku nk dok sini as a Seksetari!! Betul tak...paling cepat aku akan start by next mth tp kena tggu surat dr HR. So guys..wish me luck at my new temporary dept.....

No comments:

Post a Comment