Pages

Tuesday, May 3, 2011

Saya Sangat Boring..

Asal petang jer boring..asal boring jer petang...hurmmmm (sambil menongkat dagu)aku: Ape nak buat petang2 hari ni? Keje seme dah bereh sblm lunch lagik..

dier: (aper susah..ko tgk la website carik homestay utk tunang adik ko nanti)..

aku: alahai..itu pon dah ler..aku dh chek pagi2 lagik..seme dh fullybooked dah...aku smpai suruh tunang adik aku crkkan pulak kat sana..

dier: (dah tu..aper lagi ko nak buat?..haaa aper kata ko bukak website bisnes ko tu..touch up mana2 patut)..

aku: tu pon dah ler...

oh yer bg korg yg tk tau aper yg aku tulih ni..ekceli DIER tu mewakili kata hati aku..hahaha..nmpok benor boringnyer..(gaya mcm ucop wilcha tak..kikiki)..okeh smbung bermonolog lagi...

aku: ko nk tau ape aku buat hr ni..

dier: ..haaa..nak..nak..cer citer..cer citer...teman nk dengor

aku: pagi2 dtg opis update attndnce for April 2011, confirmation of training ngan HR, update staff data..bla2..pastu dh siap sume p jumpa budak kat Level 4 utk return car key utk bos yg baru balik dr Site Office.

dier: pas2..pas2.....

aku: lepas tu aper lagi aku dh tkder keje..dok saje la..teringat plak nk update Pagebisnes aku tu..kikiki

dier: ekelehhh..berbisnes la sangat..bisnes aper ko buat ni..jual mee siam??

aku: ceh!!ape ker mee siam peginyer..aku baru nk try2 jual jubah online la...jdk dropshipper jer..

dier: dropshipper???

aku: droshipper tu maknernyer lebihkurang mcm promoter la..promotekan jubah diorg pastu dpt komisyen..so tkyah ar kuar modal byk2 nk jual jubah2 tu...tp aku beli la jugak satu sbb nk try test tgk ok ker tk..kang aku jual kat org kualiti tk elok tk guna jugakkan..aparaaa..itula pentingnyer English Education...

dier: a'ah..betul2..nk jual ni biar yg elok klau tk org tknk beli...

aku: tau tkper...so aku bankinkan duit dlm kol 3 ptg tadi so esok la baru diorg pos kat aku..tk sabaq nih nk tgk jubah baru..hehehe

dier: amboiii...hari jumaat ni melaram jubah baru ler ni..hihihi

aku: hahaha..tau tkper..ok..ok..pastu tgh aku dok syok bukak wsite jubah aku tu tiba2En Bos panggil...aper lagik aku pon trus meluru masuk bilik dia..tarik kerusi n duduk ngan berhemahnyer...depan bos kena tjuk sopan santun beb...

dier: aik..nape dia panggil ko? ader buat salah ker?

aku: huish!!aku budak baik mana ader buat salah...dia panggil sebab nk bgtau yg dia rekemenkan aku utk naik gred sekaligus naik la status aku..hehehe..dia ckp dia rekemenkan aku naik sbgai Exec..wah! gitewwww....makan hati la kau....

dier: aperrr!!EXEC!!!bukan aku jer mkn hati ader lagi nih kalau sesape tau makan hati berulam jantung..hahaha....sendiri mau igtla kawan

aku: hahahahaaa..betul2..aku rase aku tau sape yg ko maksudkan.....dh terbukti tk perlu mengaircondkan diri kat bos..kalau keje ok mesti bos suke..dia ader tnya aku bila last aku dpt promotion..aku ckp tahun 2009 dia terkejut sbb aku masuk keje kat sini tahun 2008. Dlm setahun aku dpt promotion then dia ckp dia nk promotekan aku naik gred n gaji...wah..suke akak!!=)

dier: kalau kita iklas bkerja mesti bos suka...bos pon tau mana elok n mana buruk la..kalau kuat ngampu keje tk bagus pon tk guna la beb

aku: betul tu...so, mood aku pada hari ini setelah mendengar berita baik itu adalah sgt SUKERRRR....

dier: pas jumpa bos aper lagi ko buat?

aku: pas jumpa bos aku bukak blog kwn aku nk oder cup cakes utk hantaran adik aku tu...cantik siot cup cake dia..mmg super duper chomel..siap ader ladybug lagik..sgt suker...haaa mcm cth kat gbr ni tp aku buat kaler merah + putih....chomel tk??

dier: eh..cantik la..jrg org buat cup cake mcm ni...blog sape ni?


aku: ko boleh bukak blog dia http://aini-cake.blogspot.com. Mmg mcm2 jenis kek & cuppies ader...so, satu bab dh settled...tggal lagi nk buat deko hantaran jer....tk lama dh ni 5/6/2011 dia nk tunang.....arghh!!pening pale den!!!!!


1 comment:

  1. x perasan plak entry kmas yg nih. hehehe. alhamdulillah. i'm glad for u. u deserve it! :)

    ReplyDelete