Pages

Friday, June 22, 2012

Retis + Hijab = Cantikkkk sangatttttt

Jgn terkezut uolss hari ni ai nk citer pasal retis...bukan nak ngumpat tapi saje nk wat perbandingan retis zaman sekarang. Pelik bin ajaib bila yg tua masing2 nk dedah aurat dan yg muda berlumba2 nk berhijab (moga2 kekal dgn niat yg IKHLAS).

Cth terbaru retis "TUE" yg sai maksudkan ialah Mislina (yg konon2 dulu nk pegang watak Kak Eton tu tapi x jdk)..dipetik dr MyNewsHub Online ada memaparkan gambar beliau separuh naked hokey....tp ai tk letak la gambar tu yer..kalo korag nk nengok sila klik link ini. Tapi ai cuma kopi pes komen dari beliau apabila ditanya soklan2 TERJAH dari wartawan MNH:

“Saya tak kisah apa orang nak cakap pasal saya lagi. Sebab sebelum ini saya sudah banyak menerima kritikan dan cemuhan sehingga dikatakan murtad, tidak beragama dan banyak lagi.

“Jadi untuk apa saya komen lebih-lebih fasal gambar ini kerana orang sudah terlebih dahulu menilainya. Walaupun saya bercerita yang baik, perkara buruk juga yang diperkatakan tentang diri saya.

“Saya sudah malas nak memikir dan melayan semua itu sejak peristiwa di perhimpunan Bersih hari itu. Saya sudah tak kuasa masuk campur dalam dunia hiburan,” jelasnya dalam nada tegas.

Ditanya reaksi tentang penyebaran gambar-gambar tersebut oleh rakan Facebook nya, jawab Mislina

“Untuk apa saya marah kerana kawan-kawan saya juga berada ditempat yang sama dan mereka tahu keadaan saya. Saya dah cukup kebal untuk semua itu.” (Media Hiburan)

Perghhh....jwpan yg memang superb berani. Kau tk takut NERAKA ker jah bg jwpan mcm org tkde agame..tkperla..kubur masing2 yer dak..suka hati ko la jah...

Berlainan pulak dgn pelakon mude yg nk meningkat naik ni..pada ai dia mmg comel n cute.lakonan dia pon kire okay tapi nekad utk berhijab dan benti dr berlakon..wahhhh...mmg mak respek ko dik..dlm usia muda trang tang tang ni mmg payah retis2 ni nk bertudung...sedangkan Tok Ti pon belum terbukak hatinyr nk bertudung litup. Dah la filem baru ko HACKS baru nk ditayang kan, ko dh nekad nk berhijab..bagusla..ALHAMDULILLAH...haaa..korg nk tau sape retis tu...nama dia Nuremy..kalau tk kenal ni gmbr dia sebelum & selepas...masyaAllah..mmg cantik.....
before berhijab..mmg comel
now...setelah berhijab....makin cantik

kesimpulannya....sesiapa yg menutup aurat ni ALLAH SWT pelihara kecantikkannya didunia & diakhirat..beberapa keping gambar retis yg dh berhijab....
 Abby Abadi (berhijab setelah menerima hidayah cubaan dalam rumahtangga)
 Ana Rafali (berhijab sebelum bernikah)
 Diana Amir (berhijab setelah mendapat petunjuk didalam mimpi)
 Irma Hasmie (berhijab setelah putus cinta dgn teeeeetttttttt)
 Jojie..erk..dia retis ker...(x tau la npe berhijab..xpe..janji dh bertudung)
 Raja Farah (berhijab setelah bernikah)
 Kak Melah (tk tau apa sebab dia berhijab)
Yat Hamzah (berhijab setelah kepala melekat atas sejadah dan diberi gambaran beliau diazab dlm api neraka..subhanaallah)



Dan beberapa keping gambar retis yg belom bhijab dan InsyaAllah mudah-mudahan akan terbuka hati utk berhijab...

Fazura

 Mrs Jejai
 X-Jejai
 Neelofa
 Tiz Zakyah

dan last sekali..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

TARAAAAAA!!!!!!

Tok Ti

kan cantik kalau diorg ni bertudung..muka dah lawa..kalau bertudung lagi la lawanyerrrr......

****marikitaberhijab****
^_____________^

No comments:

Post a Comment