Pages

Friday, June 22, 2012

**** Berusahalah !! *****

Hadoiii...lapaq sunggoh petang2 hari ni..mule la mate ngantok tk boleh blah..kalau blh diklip kelopak mate ni mmg ai dh klip sangkut kat awning tudung jgn bagi tertutup..hehehe..boleh?

Bila lapaq mule la teringat goreng pisang...cekodok...keropok....kat opis lama...mmg haven siot masa kat opis lama dulu. Siap kitorg kumpul duit singgit sorg p beli goreng pisang bagai. Sampai boleh wat kenduri la petang2..tapi itu semua tinggal kenangan..huhuhu...

ginila ngopenyer pisang goreng depan opis lamaku...hwaaaaa.....nak goreng pisangggg!!!!

Sejak dok PJ ni mknan terhad..bukan sbb xdo tempat mkn tapi aku ni yang ngade2 x bpe nak lalu mkn kat sini sbb lokasi tmpt mkn yg terlalu terdedah pade pencemaran udara..(asap kete,lori,moto,jentolak,kapal selam..seme ader)
HELPPPPP!!! T________________T

Jadi, pagi2 beli bekpes tapau sekali lunch..tapi mana lalu beb hari2 meehoon, kueh teow, nasi lemak...naik biru jgk muke nk telan hari2. Tapi, yg peliknyer dlm tk bape mkn nasik pon badan naik..asal timbang jer naik..asal naik je aku timbang...sentap mak dik non bila tgk nombor kat penimbang tu asik naik..naik..dan naikkkkk......argghhhhhh...katakan itu hanya bayangan semata2...tidakkkk!!!

Jadi aku bertekad utk DIET...(kononnnn..tk sempat tghari mak meroyan carik nasik uolls).  Aku nak jadik mcm Ashwaria Rai (betul ker eja ni...) yg dulu..bkn yg sekarang..sebab realitinyr aku sama mcm Ash yg sekarang (bile nk kurus niii...)

Demi utk mencapai target aku tu, semalam aku & member opis p berjoging kat Bkt Jalil (haruslah kena location yg jauh dr org..nt peminat dtg mtk sain kan dah sentap nk joging..bajet retis ler ni )
Dengan semangat bkobar2 niat kami yg tulus suci murni tu berjaya dilaksanakan..dan kami berasa kurus dari biase..pdhal joging nyr tk seberape..gelak jer lebih...tp xper..janji keluaq segala peluh jantan yg dok btapa lama dlm badan ni...

Jadi, dengan penuh keazaman..kami akan meneruskan cita2 kami sampai bulan puase akan dtg. Kalau boleh bulan pose pon kami nk jogging..(alasan x nk pose ler ni..) hehehe

****berusahalah*****

No comments:

Post a Comment