Pages

Saturday, February 19, 2011

Pertunangan Adik Lelakiku....BD


Pertama kali aku dpt SMS dr adikku mengatakan dia nak bertunang amat memeranjatkan aku dan cukup membuatkan mulutku tersenyum lebar. Bila dia bertunang bermakna dia nak kawin. Bila dia kawin bermakna mak aku akan dpt menantu perempuan dan ini juga bermakna aku akan dpt adik ipar PEREMPUAN. Haaa..nak tau nape aku boldkan perkataan perempuan tu..sebabnyer aku xcited nk dpt ahli keluarga aka adik perempuan..selama 30++ (hehehe..mane leh bgtau umur...) ni aku hidup dgn 3 org adik beradik lelaki...tk penah rase ade adik perempuan. Jadi bila mak aku dpt menantu perempuan sekurang2nyer bila Hari Raya tkder la dia sorg2 sediakan lauk pauk juadah hari raya..sebab klau turn aku balik rumah en asben of course tkder sesape tlg dia. Nak harap adik2 lelaki aku takat pasang langsir ok ler lagi..tp bab masak2 ni mane la diorg nk buat..kalau aku ade tkper la boleh tlg kan. So, aku dh discuss ngan mak yg hantaran pertunangan adik aku tu nanti aku nk buat sendiri..homemade..tknk tempah2...mcm masa aku kawin dulu..emua sendiri.

Kalau nk flashback kenangan lama aku dulu mmg ler sedih sikit. Ok..mane nak mula...kita mula ngan penyediaan barang hantaran aku buat sendiri..dr potong reben organza, ikat bunga kristal, potong net nk buat tpt isi telur, potong reben nk bt hiasan bunag telur semua aku buat sendiri. Untuk makluman, dulu aku kerja shift..kalau shift pg balik pukul 6..smpai rmh pkl 7pm..mlm pas maghrib aku start buat bunga telur utk hiasan bunga pahar..bukan tu jer aku jugak buat sendri hiasan dulang hantaran. Mak pulak hari2 dia buat bunga telur untuk bg org yg datang..dia buat ader la dlm 2000 cucuk..bykkan...dia usaha buat sorg2 smpai tgh malam. Kalau dikenangkan balik mmg la sedih...org lain ader sedare mare tlg tp aku n mak buat sendiri dua org menggunakan tulang 4 kerat..kadang aku bwk riben p opis nk gunting kat opis time lunch hour..kirenyer tk kuar mkn la..tkperla at least leh ar diet..nk kawin mana leh gomuks..tk cantik la..tp series mmg berat aku susut masa tu...

Jadi untuk adik aku ni aku tknk dia rase mcm dia tkder sesape yg nk tlg..aku tknk ape yg aku rase dulu dia rase pulak..biarla aku susah payah sikit utk dia. Idea aku untuk hantaran tunang ni bertemakan HITAM + SILVER..cantikkkk..tk caye cube tgk cth gambar kat atas tu...haaa..cantikkan..tp tu bukan la gubahan aku buat.. aku kopipes dr blog org..hehehe..buat cth jer...xcited nih nk buat..Antara barang2 yg aku perlukan utk merealisasikan gubahan aku ni nanti ialah:
  1. Dulang Hantaran : Mak akan sewa dr kawan dia
  2. Bunga riben warna HITAM+SILVER
  3. Kain alas dulang : Ni pun mak akan sewa
  4. Kotak kayu untuk jdk tempat letak brg hantaan : yg ni aku dah ader...amik dr coporate gift opis..
  5. Sirih junjung : mb akan mintak kakak ipar aku tlg buat..dia pandai bab2 buat hantaran
  6. barang2 utk hantaran : haaa..yg ni adik aku kena la beli
Ok..utk barang2 hantaran yg nk bg pulak:
  1. Sirih junjung
  2. Bekas cincin (2 bentuk utk risik & tunang)
  3. Kain pasang+tudung
  4. Buah2an
  5. Kek pertunangan (ingt nk order ngan kak ani @ anie kek house)
Sikit jer kan..aku rase mcm tk cukup pulak...kalau bwk 7 dulang byk sikitkan:
  1. Sirih junjung
  2. Bekas cincin (2 bentuk utk risik & tunang)
  3. Kain pasang+tudung
  4. Sejadah + telekung
  5. Buah2an
  6. Coklat (FR)
  7. Kek pertunangan (ingt nk order ngan kak ani @ anie kek house)
Tp tu terpulang pada adik aku n bakal tunang dia....ape2 pon I'm looking forward tu hear from them..nk tau keputusan diorg..nk kaler aper..bape dulang hantaran dan yg paling penting tarikh diorg nk tunang tu...sampai hari ni aku tk tau lgk bila diorg nk tunag..kate bulan 6 tapi hari aper...aku nk beli brg2 nk buat hantaran ni..

No comments:

Post a Comment