Pages

Wednesday, June 15, 2011

Majlis Pertunangan Apex Skynet & Effa (05/06/2011)



Selesai sudah majlis pertunangnan adik aku pada 05/06/2011 di Seri Medan, Bt Pahat..fuhhh!!!lega bila dh settle bab2 pertunangan nih. Memang penat giler nk arrangekn penginapan, pengangkutan dan semua hantaran lagi2 hal Sirih Junjung yg menjadik perkara paling aku risaukn. Let me story u perjalanan cerita majlis pertunangna adik aku....ceritanyer begini.....

02/06/2011 - Khamis:
Hari ni kire last day aku keje sblm aku cuti hari Jumaat ngan Isnin depannyer. First thing for today nk kena make sure cuppies yg aku tempah ngan kak anie (aniecakehouse.blogspot.com) selamat smpai ke opis aku. Risau gak sebab kak anie tk bape familiar ngan jln nk ke opis aku nih.oh yer..luper nk bgtau, kak anie ni adlh kakak kepada penyanyi Haiza. Cane aku leh kena dia..di cut shortkn kiesah lame..satu opis dulu.
So, mlm tu dlm kol 9.30pm kitorg bertolak balik Kontan tp singgah UIA Gombak dulu to pickup my asben nyer anak sedara. Sampai Kontan dlm kol 1 pg...Huargghhh!!!!ngantok giler tp bila smpai umah mak tros segar bijik mater...hehehehe

Checklist:
1. Cuppies - selamat tiba pd pukul 4.30ptg..ALHAMDULILLAHHH..bila dpt cuppies tu trus teruja sbb sgt chantekk dn chumillll...=>
2. Barang2 hantaran - dh amik dr rumah bbsitter (sewa tapak hantaran)
3. Barang2 nk bwk balik Kontan - semua dh pack the day before sbb mlm ni nk balik Kontan

03/06/2011 - Jumaat:
Haaa..mlm tdk ku tido kol 3 pagi dh tk kire mlm dh tu...nk kate tk penat nipur ler namanyer..tp masih segar wpon tido tk cukup..hepinyer pasal. Okeh, ari nih agenda aku adalah:

Checklist:
1. Beli fresh flower (Lily, pinkish roses and yellow peacock) utk sirih junjung nanti
2. Beli buah utk hantaran (epal merah + plum) motif beli buah2 ni sbb nkkn kaler kehitaman tu skit..kan tema hitam putih...hehehe
3. Buat bunga rampai sikit utk letak dlm bekas hantaran (aku kerah adik2 lelaki aku hiris daun pandan...tk ler halus sgt tp BOLEHLAAAA...)
4. Amik tepak sirih kat umah Ma (buat syarat utk adat meminang mesti ader tepak sirih kan)

So, end of the day..seme settle..just tggu esok nk bertolak ke Bt Pahat. Eh..lupe lak..mlm tu Ngan dtg bersama2 3 org anak daranyer nk nolong buat bunga rampai...tp seme dh settle so diorg tk yg susah2 nk tolong..sudahnyer diorg mkn donut Big Apple yg diorg bwk utk kitorg tp akhirnyer mnjdik santapan seme org..hehehe..sedap jgk mkn donat mkm2...arghhh!!

04/06/2011 - Sabtu:
Pagi ni mak ngan abah p kenduri rumah kawin diorg jap sbb tk dapat hadir kenduri tghari nti..smtra tggu mak abah kitorg loading brg2 dulu dlm keta. Pening jugak nk susun atur brg2 supaya boleh muat bonet. Dalam kol 11.00pg kitorg bertolak ke Bt Pahat berkonvoi ngan Ngah. Sampai Bt Pahat kol Mr Bob kawan aku kat UEM tp dia dh benti keje lecturer kat KUiTHO. Diala booked kan rumah tamu utk kitorg..many thanks to u Mr Bob. Smapai masjid Chaah aku kol dia and dlm 15 minit dia smpai ngan wify and bb Azalea. Follow dia smpai ler ke Rumah Tamu Perwira, Batu Pahat dan pas checkin bagai kitorg p makan kat Singgah Selalu Restoran yg mknannyer yg ado jer la..idok ler sedap sgt tp BOLEHLAAAA.

Malam tu kitorg p Air Itam..tmpat yg pemes ngan brg2 utk persiapan kawin tu. Mak la yg nk pegi sangat..teringin katenyer..kitorg follow jer la..mmg mak teruja masuk area tu..seme benda dia nk beli kalau boleh masuk bonet kete la..sbb tk muat dia tk beli ler byk2..tkper mak..kita dtg lain kali kita bwk lori..heheheee..Amponnnn mak..gurau jer. Aku masuk kedai PISB Sdn Bhd..kedai brg2 kawin mcm bunga telur, bekas htrn, sirih junjung & mcm2 lagik la. Giler murah kat situ...bunga telur yg mmg grand giler 50 btg baru RM65.00..tk dapek weh kalau kat KL...makan ratus2 bah!!..kalau nk tempah buat sirih junjung pon oleh tp aku tk tempah ler sbb brg2 dh beli..rugila pulak nk byr upah kat diorg smpai RM50-RM100..ikut design. Mmg aku nk dtg semula nti bila nk beli brg2 utk kawin adik aku tu....mmg GILERRRR....

05/06/2011 - Ahad:
Pagi ni aku bangun jer perut aku rase mcm ader kupu2 berterbangan..tk lalu mkn mengenangkn Sirih Junjung aku yg masih jadik sireh...=(. Nk bertolak ke rumah bakal tunang adik aku dlm kol 12.30tgh so aku aper lagik mcm lipas kudung tk cukup kaki menggubah sirih tu..mula2 tu ok ler tp lelama kebuntuan. Panggil mak soh dia smbung..aku luper yg mak aku ni otai dlm bab2 menggubah bunger.Dulu rumah aku mcm kedai bunga..segenap sudut ader bunge..skrg jer dh kurang tk larat nk lap katanyer..hehehe.So, mak mnjdi penyelamat aku pagi tu..aku gubah bhgian bwh dia sudahkn smpai atas..finallyyyy......inilah hasilnyer..jeng..jeng..jeng.....
cantik tak..cantik tk...(^_^)v

12.30 tepat kitorg btolak..dgn sesat baratnyer smpai umah perempuan kol 2 tepat diiringi ngan hujan rahmat...pas dh berbincang itu ini kitorg dihidangkan ngan Nasi Beriani Gam yg TERBAEKKKKK...

Pastu mak pon bergambar ler ngan bakal menantunyer..

amboii mak manjenyer ngan bakal menantu tu..jelessssss.....ni plak adik aku bergambar ngan tunang dia...mcm2 memek muker dia buat..mmg perangai budak2


Yang aku tk puas hatinyer...gambr aku seme tk jadikkkk....gambar org lain cantik jer aku snap tibe gmbr aku BLURRRRR..arghhh!!!!


Tkperlah..aper2 pon dh selamat semua ALHAMDULILLAH..ktorg btolak balik Kontan dlm kol 5ptg dan smpai dlm kol 8mlm..penat gilerrrr.....esoknyer hari Isnin bertolak blk KL dan aku MC hari Selasa smpai Khamis...penangan Sirih Junjung gamaknyer...hehehehe..aper pon wpon penat aku HEPY...=)















No comments:

Post a Comment